Laika posmā no 1. līdz 31.maijam Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju īsteno sociālu kampaņu, kuras mērķis ir skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus.
Kampaņas ietvaros autovadītājiem skaidrosim, ka OCTA vai tehniskā apskate nav nevajadzīga formalitāte, bet gan drošības garants pašam autovadītājam, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem. Tāpat informēsim, ka no šī gada 1.jūlija OCTA ir obligāta arī elektroskrejriteņiem.
Aicinām ikvienu spēkrata īpašnieku pārliecināties par OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņu, lai neiekultos nepatikšanās uz ceļa!
No 2025. gada 1.jūlija stājas spēkā jauns regulējums, kas nosaka, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA. Šāda likuma norma pieņemta, lai pasargātu citus ceļu satiksmes dalībniekus – gājējus, autovadītājus, kā arī citu personu īpašumu no zaudējumiem.
Elektroskrejriteņi ir populārs pārvietošanas līdzeklis, īpaši siltākā gadalaikā. CSDD dati liecina, ka 2024.gadā fiziskajām personām Latvijā bija reģistrēti 12507 elektroskrejriteņi. Ar šādu braucamrīku var attīstīt diezgan lielu ātrumu un notiekot ceļu satiksmes negadījumam, zaudējumi var būt būtiski, īpaši, ja sadursmē cieš gājējs. Valsts policijas dati liecina, ka pēdējos gados ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīts elektroskrejritenis, ik gadu pārsniedz pustūkstoti.
Jau pērn stājās spēkā stingrākas prasības elektroskrejriteņu lietošanā. Tostarp elektroskrejriteņu vadītājiem vecumā līdz 17 gadiem, braucot ar šo transportlīdzekli, obligāti ir jālieto aizsargķivere un sliktas redzamības vai intensīvas satiksmes apstākļos vēlams apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem, piemēram, atstarojoša veste. Tāpat elektroskrejriteņu vadītājiem jābrauc ar ātrumu, kas neapdraud ceļu satiksmes drošību un nepārsniedz maksimālo atļauto ātrumu — 25 km/h. Braukšana atļauta pa brauktuvi tikai tajās vietās, kur atļautais braukšanas ātrums nepārsniedz 50 km/h. Braucot pa ietvi, ir jābrauc lēnāk, atbilstoši cilvēku plūsmai, dodot priekšroku gājējiem.
Atceries, ka elektroskrejriteņu reģistrācija ir obligāta, un to veic CSDD. Tādējādi ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem piedalīties ceļu satiksmē ir aizliegts. Elektroskrejriteņu obligāta reģistrācija attiecas arī uz pašizgatavotiem vai pārbūvētiem elektroskrejriteņiem.