Par OCTA apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem joprojām ļoti zems sūdzību skaits

02.10.24

Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), laika posmā no 2004.gada 1.janvāra līdz 2023.gada 31.decembrim, saņēmis un izskatījis 4923 sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem OCTA atlīdzību izmaksu lietās un rīcības atbilstību OCTA likumam. Kopējā divdesmit gados iesniegto sūdzību proporcija attiecībā pret visiem reģistrētajiem apdrošināšanas gadījumiem ir 0,723%.

 

LTAB izskata visas saņemtās sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem OCTA lietās un uz katru no tām sniedz atbildi un vērtējumu par situāciju. LTAB sūdzību izskatīšanā darbojas kā no apdrošinātājiem neatkarīga institūcija, kas pieņem lēmumus, rūpīgi izvērtējot notikumu apstākļus. Atzinumu sniegšanā tiek pieaicināti arī kompetenti eksperti. “Kaut arī OCTA likumā noteikts, ka LTAB lēmumam ir tikai rekomendējošs raksturs, vairumā gadījumu, kad apdrošinātāja lēmums atzīts par nepamatotu, apdrošinātāji LTAB viedokli ņēmuši vērā un iepriekš pieņemto lēmumu pārskatījuši,” skaidro LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.

 

LTAB divdesmit gados iesniegto sūdzību proporcija attiecībā pret visiem apdrošināšanas gadījumiem ir 0,723%. “Proporcionāli vislielākais sūdzību skaits attiecībā pret apdrošināšanas gadījumiem bija 2020.gadā (0,94%), vismazākais – 2007.gadā (0,45%),” stāsta LTAB valdes loceklis, piebilstot, ka pērn šī proporcija bija 0,71%.

 

2023.gada 12 mēnešos LTAB kopā saņemtas 268 sūdzības. 178 gadījumos sniegts atzinums, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir pamatots, 59 gadījumos – ka lēmums ir nepamatots, bet 31 gadījumā sūdzības iesniedzējiem sniegts skaidrojums rakstiskas atbildes veidā.

 

Sūdzību izskatīšana un LTAB atzinuma sniegšana ir bezmaksas. Kopš 2013.gada sūdzību iespējams iesniegt elektroniskā veidā, aizpildot veidlapu www.ltab.lv mājas lapā.

 

Šī gada septembrī LTAB atzīmē 20 gadu jubileju. “Šis ir labs brīdis, kad atskatīties uz biroja un OCTA jomas vēsturi. Proporcionāli zemais saņemto sūdzību skaits par apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem pret kopējo apdrošināšanas gadījumu skaitu, kas bijis vienmērīgi zems visu 20 gadu laikā, norāda uz OCTA sistēmas kvalitāti un efektīvu pārvaldību, pieņemot lēmumus par zaudējumu atlīdzināšanu ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem,” norāda J.Stengrevics, piebilstot, ka salīdzinoši zemais sūdzību skaits apliecina arī apdrošinātāju pieņemto lēmumu par zaudējumu atlīdzību pamatotību.

Pielikumi

Sīkdatnes

Šī tīmekļvietne izmanto sīkdatnes, kas nodrošina tīmekļa vietnes darbību (t. sk. pārvaldību, pieejamību) un citas Jūsu izvēlētas sīkdatnes. Uzzini vairāk Sīkdatņu izmantošanas politikā un Datu apstrādes politikā. Savu izvēli jebkurā laikā varēsi mainīt, aktivizējot saiti Sīkdatņu iestatījumi.